postheadericon Najlepsze placki na obiad

Nie tylko pyszne, ale i bardzo łatwe do przygotowania, a do tego tanie są mięsne placuszki z kurczakiem. Można przyrządzić je z serem, pieczarkami i z majonezem. Jeśli mają być to placki ziemniaczane, nie zapomnijmy o  zaangażowaniu domowników do obierania i ścierania ziemniaków.

Dla osób, które są na diecie lub po prostu chcą się zdrowo odżywiać idealne będą dietetyczne placki z marchewki i cukinii. Szczególnie w sezonie na cukinię można łatwo przyrządzić takie placuszki na obiad, gdyż wystarczy niewielka ilość cukinii, która np. została z poprzedniego dnia.

Równie zdrowe i łatwe w przygotowaniu są placuszki owsiane z serem. Składniki na te placki każdy ma na pewno w domu. Wystarczy wszystkie składniki z przepisu połączyć razem i smażyć jak zwykle. Dodatkiem mogą być np. świeże owoce.

Dla najmniejszych domowników idealne na obiad będą łatwe kotleciki z kaszy gryczanej. Po odpowiednim doprawieniu i przyrządzeniu dobrego sosiku, nawet niejadki skuszą się na takie danie. Bez wątpienia każde dziecko polubi bananowe, jabłkowe lub truskawkowe pancekes.  Typowe danie dyżurne, które można w mig przygotować i równie szybko zjeść, świetnie smakuje z owocami oraz np. z sosem klonowym.

Dla rocznego dziecka można przygotować pyszne racuszki. Najlepiej będzie, jeśli upieczemy je w piekarniku, jednak lekko zarumienione na patelni również może zjeść maluszek.

Jeśli bark pomysłów na obiad lub nie ma zbyt wiele czasu i chęci na zakupy, zawsze z pomocą przychodzą naleśniki. Wariantów jest wiele. Naleśniki ze szpinakiem, ze szczypiorkiem, z rabarbarem, czy nawet z dżemem lub z serem na słodko.

Niestety nie wszyscy mogą jeść dania przygotowane z białej mąki. Na szczęście na rynku mamy dostępne również mąki bezglutenowe, szukać ich można na działach ze zdrową żywnością lub w specjalnych sklepach. Bezglutenowe placki kukurydziane można w bardzo łatwy sposób przygotować dla całej rodziny, w smaku nie powinny bardzo różnić się o tych popularnych. Należy tylko zadbać o odpowiednio atrakcyjny dodatek, np. sos lub warzywa. Są to placki bez mleka, dlatego osoby uczulone na nabiał mogą swobodnie je spożywać. Smacznego.