postheadericon Bezglutenowe placki kukurydziane

Osoby, które nie mogą jeść glutenu dobrze wiedzą jaka to udręka w restauracji czy „w gościach”, jednak do wszystkiego można się przyzwyczaić, wystarczy tylko dobrze znać składniki, których nie można jeść i tego się trzymać. W domu można sobie przyrządzać do woli smaczne potrawy bez glutenu. Produkty pszenne, w szczególności z białej mąki, nie są zbyt zdrowe, nawet niemowlętom pierwsze produkty z białą mąką daje się pod koniec pierwszego roku życia. Jak zatem przygotować pyszne bezglutenowe placki kukurydziane? Dobra wiadomość dla tych, którzy nie mogą jeść także nabiału, są to placki bez mleka. Potrzebna będzie kaszka kukurydziana, błyskawiczna lub do gotowania,  szklanka zimnej wody gazowanej, najlepiej z lodówki, do tego stołowa łyżka mąki ziemniaczanej, 2 łyżki mąki kukurydzianej, łyżka oliwy oraz sól. Do placków świetnie pasuje jajecznica, więc można przygotować także składniki na swoją ulubioną wersję jajecznicy.

Placki smażymy tak samo jak zwykłe naleśniki. Najpierw należy dokładnie wymieszać wszystkie składniki, może być mikserem. Następnie nalewamy ciasto na patelnie, smażąc po 3 sztuki do zarumienienia po obu stronach. Wcześniej możemy jednak odstawić ciasto na 20 minut do lodówki, wtedy nie będzie ono zbyt lepkie i swobodnie będzie się rozpływało po patelni. Placki świetnie smakują z jajecznicą. Jednak można użyć innego ulubionego dodatku. Może to być także danie na słodko. Kukurydziane placki bezglutenowe świetnie smakują z owocami lub syropem klonowym. Jeśli dajemy je dzieciom, pamiętajmy aby owoce były świeże, małe dzieci nie powinny jeść zbyt dużo tłuszczu, dlatego dobrze jest odsączyć jego nadmiar papierowym ręcznikiem. Placuszki dla najmłodszych nie powinny być też zbyt wysmażone, złocisty kolor jest idealny.

Jeszcze zdrowsze będą placuszki bezglutenowe z cukinii. Potrzebujemy 3 jaka, oddzielamy żółtka od białek, startą cukinię łączymy z żółtkami, dodajemy 3 łyżki bezglutenowej mąki kukurydzianej i mieszamy, ewentualnie przyprawiając. Białka należy ubić na sztywno i delikatnie dodać do ciasta. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Następnie formujemy placuszki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i czekamy około 15 minut, aż się zarumienią, następnie wyciągamy i przekładamy na drugą stronę. Smacznego!