postheadericon Dietetyczne placki z marchewki i cukinii

Pyszną polska marchewkę możemy jeść przez cały rok. Jest nie tylko smaczna, ale i zdrowa. Jednym z pomysłów na marchewkę są dietetyczne placki z marchewki. Myjemy, obieramy i ścieramy ją na grubych oczkach. Następnie dodajemy jajko, łyżkę mąki pszennej oraz łyżkę mąki ziemniaczanej, do tego szczyptę soli. Wszystko dokładnie mieszamy i nakładamy dużą łyżką na rozgrzany olej, formując niewielkie placuszki. Smażyć należy do uzyskania rumianego koloru. Te pyszne placki z marchewki podajemy z jogurtem i dodatkiem gorzkiej czekolady. Smakują wyśmienicie.

Jest to też dobry przepis na pyszne racuszki dla rocznego dziecka. Maluchy przepadają za marchewką, gdyż jest soczysta i słodka. Takie placki bez wątpienia będą smakowały najmłodszym. Trzeba pamiętać jednak, że roczniaki nie powinny często jeść smażonego, dlatego mamy powinny sięgać po ten przepis tylko od czasu do czasu. Jeszcze lepszym daniem dla dzieci są pieczone placki z cukinii. Dzięki temu, że nie są smażone na tłuszczu są zdrowsze i mniej kaloryczne.

Na około 20 placków potrzebujemy jedną dużą cukinię, która po obraniu i usunięciu nasion powinna ważyć kilogram. Do tego duża marchewka, pietruszka natka, cebula, 2 jaja i 6 kopiastych łyżek mąki. Cukinię ścieramy malakserem lub na dużych oczkach tarki. Mieszamy z łyżeczką soli i odstawiamy na 15 minut. W tym czasie trzemy marchew, kroimy cebulę i pietruszkę. Następnie odciskamy sok z cukinii i dodajemy do pozostałych warzyw, do tego wrzucamy jaja, przyprawy i mąkę. Masa na pieczone placki z cukinii musi być dokładnie wymieszana.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i nakładamy na wcześniej przygotowaną blaszkę pokrytą papierem do pieczenia (zdrowiej będzie na pergaminie posmarowanym oliwą) półtorej łyżki ciasta, formując niewielkie placuszki. Wystarczy piec 35 minut, na termoobiegu krócej. W zależności od tego jak kto lubi. Im dłużej w piekarniku – tym bardziej chrupiące. Placuszki z cukinii najlepiej smakują na ciepło. Można do tego przygotować sos mięsny, a dla miłośników warzyw tarte ogórki z czosnkiem i koperkiem oraz gęstym jogurtem, np. greckim. Ciekawą opcją jest pomieszanie cukinii z marchwią i przygotowanie placuszków według powyższych przepisów. Smakują wyśmienicie.