postheadericon Pyszne racuszki dla rocznego dziecka

Roczne dzieci dopiero zaczynają swoją przygodę z jedzeniem. Trzeba szczególnie zwracać uwagę na przygotowywane potrawy, aby podawać wyłącznie pełnowartościowe i lekkostrawne dania, ale także aby zarazić dziecko chęcią do jedzenia i próbowania nowych smaków. Jedną z propozycji dla roczniaka są pyszne racuszki. Z racji tego, iż są one smażone, należy podawać nie częściej niż raz w tygodniu. Zwróćcie również uwagę na to, żeby owoce, z którymi podajemy racuchu były świeże. Takie danie to przyjemność i frajda dla małych dzieci, ale nie pogardzą nimi także starsi, niektórym placuszki znikają prosto z patelni.

Racuchy przygotowujemy podobne jak pancakes dla dzieci, czyli wszystkie składniki musimy dokładnie wymieszać mikserem, a następnie odłożyć na 20 minut. Do naczynia wsypujemy półtorej szklanki mąki, półtorej szklanki maślanki, jedno jajko, łyżkę drobnego cukru, może być brązowy nierafinowany, jedną czwartą szklanki oleju, jednak lepsza będzie oliwa, do tego odrobinę soli, następnie mieszamy. Owoce można utopić w cieście przed smażeniem, więc starte jabłuszko, rozgnieciony banan lub borówki mogą być pysznym elementem racuchów dla maluchów. Smażenie powinno odbywać się w sposób tradycyjny, czyli po 2 -3 placuszki na patelni do zarumienienia. Pamiętajmy, żeby absolutnie nie podawać rocznemu dziecku mocno spieczonego racucha.

Placuszki można podawać z cukrem pudrem, dobrym pomysłem jest też sos do racuchów, oczywiście przygotowany w domu ze świeżych owoców. Używajmy jednak tylko tych produktów, które dziecko już wcześniej jadło, aby w razie uczulenia znaleźć przyczynę. Jeżeli racuchy wyszły zbyt słodkie, można polać je maślanką lub po prostu nie dodawać innych pocukrowanych produktów. Placuszki nie są dietetyczne ze względu na tłuszcz oraz sposób przyrządzenia, jednak kilka sztuk racuchów w miesiącu nie zaszkodzi maluchowi, a na pewno poprawi jemu i całej rodzinie nastrój. Ewentualnie, aby odsączyć nadmiar tłuszczu, należy po usmażeniu kłaść placuszki na ręcznik papierowy, który wpije niepotrzebny olej.

Racuszki świetnie smakują na ciepło. Jednak są też dobrą przekąską na zimno, np. podczas wieczornego spaceru lub zabawy w parku. Pamiętajmy jednak, że jest to produkt mączny i jeśli dziecko nie może jeść lub nie jadło jeszcze glutenu, należy zastąpić mąkę pszenną innym rodzajem, np. sojową, kukurydzianą czy z amarantusa.